Voditelj kabineta POVIJESTI
Dragana Valjak
kontakt: dragana.valjak@skole.hr
Nastavnici:
Dragana Valjak
POVIJEST
UVOD
Nastava povijesti strukturirana je kronološki. Sastavnice su ovog predmeta procesi, pojave i događaji koji objašnjavaju razvoj ljudskog društva i ljudskog djelovanja od prapovijest do danas. Povijest dijelimo na opću i nacionalnu. Ovisno o tome što proučava može biti politička, kulturna, socijalna, gospodarstvena i druga. Suvremena nastava povijesti proučava više društvenu i kulturnu nego političku povijest, unoseći brojne sadržaje iz područja kulture, znanosti i svakodnevice. Tijekom učenja povijesti naglasak se stavlja na umijeća koja učenici trebaju usvojiti, jer povijest se može razumjeti samo ako učenici, uz ishode povijesnih istraživanja, uče i o metodama kojima se povjesničari služe pri proučavanju prošlosti. U nastavi je nemoguće iznijeti sva povijesna zbivanja. Zato se ciljevi nastave povijesti ostvaruju odabirom bitnih povijesnih sadržaja. Nastava povijesti pomaže učenicima u razumijevanju vlastitih kulturnih i nacionalnih korijena te u njegovanju nacionalnog identiteta. Spoznaje o drugim narodima i razumijevanje njihovih kultura pripremaju učenike za život u multietničkom i multikulturnom društvu.
CILJ
Svrha je nastave povijesti u osnovnoj školi omogućiti učenicima da na temama steknu znanja i intelektualne vještine koje će im pomoći u razumijevanju suvremenog svijeta. Osnovni cilj učenja povijesti u osnovnoj školi jest razvijanje interesa za izučavanje prošlosti i zanimanja za sadašnjost, odnosno razvijanje povijesnog miljenja.
ZADAĆE
učenici:
- uče o najvažnijim događajima, pojavama, procesima i značajnim obilježjima razdoblja i društva koja proučavaju, što uključuje gospodarstveni, društveni, kulturni i politički razvoj, svakodnevni život, ideje, vjerovanja i nazore ljudi u prošlosti
- vježbaju snalaženje u vremenu i prostoru, usvajaju i ispravno rabe povijesno nazivlje u opisivanju prošlih razdoblja, događaja i procesa.
- uče o temeljnim procesima koji pomažu razumijevanju prošlosti i upoznaju se s ulogom izvora i literature u objašnjavanju prošlosti
- upoznaju različite načine prikazivanja i interpretiranja prošlosti (filmovi, dokumentarne serije, povijesni romani, muzeji,…)
- pronalaze, upoznaju, raščlanjuju i vrjednuju različite izvore informacija
- upoznaju temeljne vrijednosti kritički razmišljajući o svijetu u kojem žive, pripremajući se tako za život u pluralističkom i demokratskom društvu
- razvijaju interes za povijest, ali i očuvanje kulturne baštine, razvijaju radne navike, stvaralaštvo i samopouzdanje te intelektualnu sposobnost i otvorenost za cjeloživotno učenje.
Ponovimo povijest kroz kviz:
Odaberite razred:
5. razredi
6. razredi
7. razredi
8. razredi
Ukupno: 1130030
Ovaj mjesec: 2965
Ovaj tjedan: 630
Danas: 101
« Travanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Prije podne
1. sat 8,00 – 8,45
2. sat 8, 50 – 9,35
Veliki odmor
3. sat 9,50 – 10,35
4. sat 10,40 – 11,25
5. sat 11,30 – 12,15
6. sat 12,20 – 13,05
Poslije podne
1. sat 13, 15 – 14,00
2. sat 14,05 – 14,50
Veliki odmor
3. sat 15,05 – 15,50
4. sat 15,55 – 16,40
5. sat 16,45 – 17-30
6. sat 17,35 – 18,20