preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280562
Ovaj mjesec: 3946
Ovaj tjedan: 600
Danas: 35
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Utječe li spol na odnos prema učenju?
Autor: Ivana Markovinović, 12. 10. 2011.

Kako spol vašeg djeteta utječe na njegova postignuća u školi i što možete učiniti kako bi ga motivirali i potaknuli na učenje.


Razlike u spolu

Uvriježeno je mišljenje da su dječaci i djevojčice rođenjem predodređeni da se razviju u različitom smjeru. Međutim, znanstvene studije ukazuju na to da je više sličnosti nego razlika kada se radi o mentalnom razvoju djevojčica i dječaka i o tome kako usvajaju nove vještine.

No, u cjelini, vjerojatnije je da će djevojčice biti razgovorljive, samo-motivirane i iskazivati empatiju te uz to biti verbalno vještije, što ima pomaže i u čitanju i pisanju. Dječaci će, s druge strane, vjerojatnije biti impulzivni, natjecateljski nastrojeni te slabije iskazivati empatiju. Međutim, u njih je tendencija da razviju bolje vještine snalaženja u prostoru, što pomaže u matematici i prirodnim znanostima. Rotiranje objekta u mislima dobar je primjer vještine snalaženja u prostoru koja omogućava interpretaciju grafova, mapa te bolje tehničko crtanje.

Utjecaj na učenje i postignuća

Uobičajeno je vjerovanje da djevojčice progovore ranije od dječaka te da koriste složeniji rječnik pojmova. Kada krenu u školu, većina djevojčica imaju nešto bolje verbalne sposobnosti nego dječaci – u prosjeku, one su u tome mjesec ili dva ispred njih.

I kasnije u osnovnoj školi, kada se radi o verbalnim vještinama, djevojčice često imaju bolje rezultate od dječaka. Štoviše, kada napuste osnovnu školu, djevojčice su gotovo godinu dana ispred svojih vršnjaka u čitanju, a razlika u pisanju je još veća. Međutim, u odnosu na postignuća iz matematike u osnovnoj školi, djevojčice i dječaci su na otprilike istoj razini.

Proteklih godina djevojčice su kontinuirano zasjenjivale dječake u većini predmeta. Stručnjaci u obrazovanju vjeruju da ovo može povezati sa pojedinačnim predmetima. Djevojčice u većini slučajeva, preferiraju kontinuirano ocjenjivanje te pritom imaju bolje rezultate od dječaka.

Razlika u postignućima djevojčica i dječaka u dobi od 16 godina je navela neke učitelje da vjeruju kako je predavanje ključnog predmeta u jednospolnim razredima način kako motivirati dječake te poboljšati njihove ocjene. Oni tvrde da se dječaci, na primjer, osjećaju manje demoralizirano u predmetima kao što je književnost kada u razredu nema djevojčica s kojima bi se trebali natjecati.

Drugi pak vjeruju da djevojčice i dječaci najbolje napreduju kada je suprotni spol u nastavi u potpunosti izuzet te propagiraju jednospolnu razrednu zajednicu, posebice u srednjoj školi.
Neke škole vjeruju da je muška prisutnost – bio to učitelj ili otac koji pomaže oko domaće zadaće – ključni faktor u motivaciji dječaka i poboljšanju njihovih ocjena. Druge pak zagovaraju okruženje u školi koje bi bilo „naklonjeno“ dječacima, bilo da se radi o povećanju broja naslova u knjižnici koji bi se svidjeli dječacima ili isprobavanju različitih predavačkih tehnika, a kako bi se dječaci više angažirali u nastavi.

Motivirajte i ohrabrite svoje dijete

Obrazovanje vašeg djeteta nije ograničeno samo na učionicu. Vi ste odigrali ključnu ulogu u njegovu obrazovanju prije nego li je krenulo u školu te ćete jednako tako zadržati primarnu ulogu i tijekom godina njegova formalnog obrazovanja. Mnogo je načina na koje možete potaknuti motivaciju i učenje u svog djeteta.
Ako vam se čini da se vaše dijete muči sa svojim zadaćama, popričajte s njim o tome. Je li mu neki određeni zadatak posebno težak? Predložite mu da zamoli učitelja da još jednom s njim prođe kroz spomenuti zadatak te mu svakako napomenite kako će učitelj to zasigurno rado učiniti. Ako se pak radi o nedostatku samopouzdanja i općem dojmu da dijete jednostavno nije dobro u nekom određenom predmetu, redovito poticanje te podsjećanje na njegove vrijednosti i sposobnosti bi tu trebali pomoći.

Ako je vaše dijete u nižim razredima osnovne škole te ima poteškoća u svladavanju pisanja i čitanja, obratite se njegovom učitelju za savjet kako mu najbolje pomoći. Možda vam učitelj može preporučiti neke kratke i zabavne aktivnosti koje možete zajedno prakticirati kod kuće ili vam sugerirati izbor prikladnih i zanimljivih knjiga koje bi mogli čitati zajedno sa svojim djetetom.

Za slučaj da ste otac, a vaš sin ima poteškoća, muški uzor (poput vas) koji mu pomaže u učenju kod kuće, možda je upravo ono što mu treba.
Ako je vaše dijete u srednjoj školi te se, osim s uobičajenim tinejdžerskim problemima, suočava i s problemima u učenju, možda će reagirati na način da odbija o tome pričati. Objasnite mu da i vi smatrate neke od njegovih predmeta teškima te pokažite da mu želite pomoći. Ponovno, mnogo poticaja i podrške jako puno znači.

No ako smatrate da vi ipak niste najbolja osoba s kojom bi vaš tinejdžer mogao razgovarati o svojim školskim problemima, zatražite pomoć od nekoga kome on vjeruje – to može biti njegov učitelj, blizak obiteljski prijatelj ili rođak.
I na kraju, možda bi mogli razmisliti i o nekom obliku poticaja kako bi potakli vaše dijete da poboljša svoj odnos prema učenju . To može biti bilo što, od malog zadovoljstva (poput slatkiša), do povećanja džeparca kod starije djece. Nagrađivanje njihova uloženog truda možda se ipak pokaže najboljim motivatorom.



Izvor: http://www.bbc.co.uk/schools/parents/learning_development_girls_boys/


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju