preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1283417
Ovaj mjesec: 2471
Ovaj tjedan: 647
Danas: 19
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
USPJEŠNO RODITELJSTVO
Autor: Ivana Markovinović, 22. 11. 2010.

 

  Uspješno roditeljstvo  preduvjet je kvalitetnog  usmjeravanja i podrške za dijete!!

Biti roditelj nije lako  i znači preuzeti odgovornost za zdravlje i dobrobit druge osobe. Biti odgovoran roditelj znači vlastiti život i život svoje djece usmjeravati ka cilju postizanja  uspješnog  obiteljskog tima.

 


Polazne osnove

Temeljne spoznaje uspješnog roditeljstva su:

1. Budite sigurni da nema „SAVRŠENOG RODITELJA“.

2. Ne postoji samo jedan, „PRAVI NAČIN“, odgajanja djeteta / djece.

3. Ali ima načina kada odgoj djeteta / djece može biti lakši, manje naporan i uspješniji.

Odgoj djece je najuspješniji kad se zasniva na dobroj MEĐUSOBNOJ KOMUNIKACIJI

(povjerenju bez prisile ili tzv. pozitivnoj stezi).

· TREBA VJEROVATI DA DJECA ŽELE KOMUNICIRATI.

· TREBA SLUŠATI DJECU.

· RAZGOVARATI S NJIMA O TOME ŠTO ŽELIMO DA UČINE I ZAŠTO.

· POVUĆI JASNE GRANICE PONAŠANJA.

· BITI ČVRSTI I DOSLJEDNI KAO RODITELJI.

· MEĐUSOBNE NESUGLASICE (DIJETE-RODITELJ) TREBA SMATRATI PRILIKAMA

DA SE RAZVIJAJU VJEŠTINE ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA.

· IMAJTE U VIDU: TJELESNO ILI VERBALNO KAŽNJAVANJE MOŽE BOLJETI ČITAV

ŽIVOT. UMJESTO „PLJUSKE“ TREBA NAĆI NEKA DRUGA RJEŠENJA. PLJUSKA NE

PRESTAJE BOLJETI KAD PRESTANE FIZIČKA (TJELESNA) BOL.

 

Djeca uživaju kad im se pokloni PUNO PAŽNJE.

Što činiti da bi djeca dobila Vašu punu pažnju?

 

· PRIMJETITE DOBRO PONAŠANJE SVOG DJETETA.

· SASLUŠAJTE DIJETE. AKTIVNO SLUŠANJE JE VJEŠTINA KOJU TREBA RAZVIJATI.

· DAJTE DJETETU PRILIKU DA IZRAZI SVOJE OSJEĆAJE. GOVORITE I

RAZGOVARAJTE O NJIMA (OSJEĆAJIMA).

· NEKA VAM PORUKE BUDU JASNE.

· OBJASNITE RAZLOGE ZA SVOJU ODREĐENU ODLUKU.

· OHRABRITE DIJETE DA, ŠTO VIŠE, SAMOSTALNO NALAZI RJEŠENJA SVOJIH

PROBLEMA. JEDAN OD TEMELJNIH CILJEVA ODGOJNOG PROCESA JE POMOĆI IM

DA UČINE SAMI.

· ZAPAMTITE DA JE I VAŠE DIJETE OSOBA.

· BUDITE REALNI U SVOJIM OČEKIVANJIMA.

· RADITE I SAMI ONO ŠTO ZAHTIJEVATE OD DJETETA.

· NEMOJTE SE BOJATI PREGOVARATI S DJETETOM.

· ČUVAJTE SE SLIJEDEĆE KOMBINACIJE: „DOBAR SAVJET DJETETU UZ LOŠ

OSOBNI (RODITELJSKI) PRIMJER U ŽIVOTU.“

Komunicirate s djetetom. Komunikacija je KLJUČ USPJEŠNOG ODGOJA.

· KAD NEŠTO TRAŽITE OD DJETETA, UČINITE TO KRATKO I JASNO.

· NE TRAŽITE VIŠE OD JEDNE STVARI ODJEDNOM.

· SVOME DJETETU JASNO POKAŽITE ŠTO OD NJEGA OČEKUJETE.

· U SVOJIM OČEKIVANJIMA BUDITE REALNI, VODEĆI BRIGU O DOBI I

MOGUĆNOSTIMA DJETETA.

· U VAŠIM ZAHTJEVIMA NEKA PRETEŽE RIJEČ „UČINI TO“, A NE „NEMOJ TO

UČINITI.“

· NE PRIJETITE DJETETU NAKNADNOM KAZNOM, KAO NPR. „KAD TI OTAC DOĐE

KUĆI… I SLIČNO.“

· PRI POSTAVLJANJU ZAHTJEVA KORISTITE RIJEČI „KADA“ I „TADA“ (uzročno –

posljedična veza).

 

Nemojte zaboraviti na POHVALE I NAGRAĐIVANJA DJETETA

· NEKA NAGRADA BUDE U SKLADU S PONAŠANJEM ILI DJELOM (UČINJENIM)

DJETETA.

· NAGRADITE DIJETE ODMAH.

· NAGRADA DJETETU JE I SMIJEŠAK, VAŠ IZRAZ OČIJU, POKAZIVANJE

ODUŠEVLJENJA TE ODGOVARAJUĆE RIJEČI.

· UČINITE DA NAGRADA BUDE I IZLAZAK U ŠETNJU, NA IZLET, A NE SAMO NEKI

PREDMET (KUPLJENJA IGRAČKA) ILI SLATKIŠI.

· UZ VERBALNU POHVALU NAGRAĐUJTE DIJETE I RODITELJSKIM POLJUPCEM.

· JASNO POKAŽITE ZA ŠTO STE GA NAGRADILI, KAKO BI DIJETE LAKŠE

RAZUMJELO I PAMTILO SVOJE TAKVO (USPJEŠNO) PONAŠANJE.

· POHVALA NEKA BUDE POZITIVNA, BEZ REZERVE, IRONIJE ILI SARKAZMA.

· NE ŠTEDITE NA POHVALAMA KAD SE DIJETE DOBRO PONAŠA, NE ČUVAJTE

POHVALE I NAGRADE SAMO ZA „IDEALNA PONAŠANJA“.

· U NAGRAĐIVANJU, KAO OPĆENITO U ODGOJU, BUDITE DOSLJEDNI.

· NAGRADITE, KADA TO PRILIKE DOPUŠTAJU, I PRED DRUGIM OSOBAMA.

· NE PODMIĆUJTE DIJETE. NJEGOVO LOŠE (NEPRIHVATLJIVO) PONAŠANJE TIME

NEĆETE OTKLONITI.

· U „TEŽE ODGOJIVE (ZAHTJEVNIJE) DJECE“ INTENZIVIRAJTE POHVALE I

NAGRAĐIVANJA.

· POKAŽITE DJETETU KAKO DA SE I SAMO NAGRADI ZA ODGOVARAJUĆE

PONAŠANJE.

 

Možemo uspjeti – odgojitelji / učitelji i roditelji prvenstveno kroz suradnju na partnerskim

odnosima, svjesni kako su roditelji prvi i najvažniji odgojitelji vlastite djece.

· DOK RAZGOVARATE, SJEDNITE ILI ČUČNITE DA BI BILI U ISTOJ RAZINI (VISINI)

S DJETETOM.

· DOK IZNOSITE ZAHTJEVE, NJEŽNO PRIMITE DIJETE ZA RAMENA ILI RUKE.

· GLEDAJTE DIJETE RAVNO U OČI.

· GOVORITE ČVRSTIM, JASNIM I MIRNIM GLASOM.

· NEK VAM, DOK GOVORITE, IZRAZ LICA BUDE OZBILJAN.

· AKO JE MOGUĆE, NEK VAM PODRŠKU PRUŽI JOŠ JEDNA OSOBA (SUPRUŽNIK).

· JASNO DAJTE DJETETU DO ZNANJA KAKO OČEKUJETE DA VAS SLUŠA, KAKO

ĆETE I VI NJEGA SLUŠATI.

· POSLUŠAJTE DJETETOV ODGOVOR / MIŠLJENJE I POZORNO GA RAZMOTRITE.

· DAJTE DJETETU DOVOLJNO VREMENA DA IZVRŠI POSTAVLJENI / DOGOVORENI

ZADATAK.

· POHVALITE DJETETOVU SURADNJU ILI MU OBJASNITE POSLJEDICE

NESURADNJE, ALI BEZ PRIJETNJI.

· PODSJETITE ILI UPOZORITE DIJETE NA ONO ŠTO BI MU MOGLO POMOĆI U

IZVRŠENJU DOGOVORENOG.

· ŠPOTIČITE DIJETE NA PONAŠANJE KOJE RAZVIJA VJEŠTINE SAMOSTALNOG

RJEŠAVANAJ PROBLEMA.

· UOČAVAJTE DJETETOVE DAROVE (TALENTE) I POTIČITE IH, KROZ SURADNJU S

ODGOJITEJIMA / UČITELJIMA, U OBITELJSKOM OKRUŽENJU.

 



Izvor: Uspješno roditeljstvo / Ann i John Murphy ; preveo Drago Tkalčić


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju