2011-10-13 14:46:23

OPĆENITO O OPISNOM OCJENJIVANJU

Čini se da je najlakše ocijeniti ono što učenici najmanje vole – testove, diktate, kojekakve pisane provjere znanja. Onda je možda logično da je najteže ocijeniti ono što najviše vole – skupni rad, primjerice, njihovo zalaganje itd. E pa, zato je tu i opisno ocjenjivanje!!

Bilješke o praćenju učenikova rada trebaju biti poticajne i konstruktivne kako bi podigle učenikovo samopouzdanje i potekle ga na daljnji napredak u radu.

Potrebno je zapisati nadnevak pri svakom unošenju opisne ocjene jer se time otvara mogućnost usporedbe u napredovanju ili zaostajanju učenika. Bilježi se ono što je bitno i ono što može koristiti u daljnjem praćenju i pedagoškom tretmanu učenika.

U prvom planu treba isticati:

učenikov uspjeh i pozitivna obilježja aktivnosti u kojima je uspješan sadržaje za koje je više zainteresiran aktivnosti u kojima se najviše ističe i postiže najbolje rezultate.

Potrebno je ukazati na učenikovu kreativnost i originalnost te snalaženje u rješavanju problema.

Potrebno je ukazivati na osposobljenost učenika za samostalnost u radu:

samostalna/samostalan je potrebna joj/mu je poticaj potrebna joj/mu je pomoć uz vođenje može biti uspješna/uspješan

Treba istaknuti uspjehe postignute u školskim, županijskim i drugim natjecanjima ili uspjehe u međurazrednim relacijama:

ostvarila/ostvario najveći broj bodova u inicijalnom/polugodišnjem ili drugom ispitu znanja iz gramatike(npr.) ostvarila/ostvario najmanji broj pogrješaka u diktatu od svih učenika 5.a i 5.b razreda napisala/napisao najbolju školsku/domaću zadaću o temi xy itd.

Treba ukazati na motiviranost i razvoj interesa te stupanj napredovanja u odnosu na početak školske godine.

Opisna ocjena treba upućivati i na ono što još treba razvijati.

Ako već moramo zapisati ono što je dobro, tada biranim riječima treba ukazivati na ono što je potrebno učiniti da bi se postojeće stanje popravilo i poboljšalo.


Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna