2020-04-07 15:12:45

OBAVIJEST ZA RODITELJE O UPUTAMA ZA VREDNOVANJE I OCJENJIVANJE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU

Dragi roditelji,

s obzirom na to da ulazimo u drugu fazu nastave na daljinu, kad bismo u nastavnom procesu trebali primijeniti Uputu za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, važno je da se i učitelji i nastavnici, ali i učenici, pripreme za tu fazu. Zato je sljedeći tjedan – tjedan ponavljanja i planiranja. Aktivnosti učenika treba usmjeriti na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka. Učenici ne bi trebali tijekom tjedna dobivati nove zadatke od svojih učitelja i nastavnika. Dovoljno je da učenici razredne nastave prate program Škole na Trećem (HRT3), a učenici predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi moći će pratiti videolekcije koje su se već prikazivale, odnosno za koje im njihovi nastavnici daju uputu da ih ponove.

Kako se nalazimo u izvanrednoj situaciji, u ovom trenutku više nego ikad trebate biti uključeni u rad škole. Naime, prema uputama MZO za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu važno nam je naglasiti da je svima nama u prvom planu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje. Pritom je ocjenjivanje u drugom planu.

Vrednovanje se ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već  treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…) , te će nastavnici prilikom vrednovanja te elemente uzimati u obzir. Svi učenici u ovom razdoblju trebaju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali očekuje se od njih da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da se angažiraju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.

Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne  ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika, poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem tako i s drugim učenicima. Sadržaji koje nastavnici poučavaju i koje će kasnije vrednovati ocjenjivati biti će usmjereni na bitno, a osloboditi će se  sporednih detalja ili činjenica koji zamagljuju ono bitno.

Nastavnicima je predloženo da koriste  inovativne metode vrednovanja koje uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija,  istraživačke radove, praktične radove, projekte. U svim predmetima vrednovati će se aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća . Nadalje, moguće je da učenici naprave i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici.

Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dilemu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja.

Još jednom želimo podsjetiti da s obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi – učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge!

Više o vrednovanju i ocjenjivanju: kliknuti OVDJE

 

 


Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna