preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280554
Ovaj mjesec: 3938
Ovaj tjedan: 592
Danas: 27
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Trebaju li učenici i nastavnici biti prijatelji na Facebooku?
Autor: Irena Srdanović, 16. 9. 2011.

Društvene mreže na Internetu kreirane su upravo za to - za druženje prijatelja i poznanika u virtualnom prostoru. Na Facebooku i Twitteru nalazi se sve više djece, pa će neki možda na istim mrežama potražiti svoju učiteljicu i poslati zahtjev za prijateljstvom. Iako će većina učitelja i profesora reći da izbjegava Facebook upravo zbog ovakvih situacija i želje da im privatni život ostane privatan, neki odlučuju podijeliti online prostor sa svojim učenicima.

Živimo u vremenu kada je koncept privatnosti zamućen, osobito na stranicama poput Facebooka i Twittera, sve je teže razaznati gdje treba povući granicu u odnosu učenik-učitelj.


Učitelj može biti izniman uzor i doista pozitivno utjecati na život djeteta, pa je s jedne strane razumljivo da se neki učenici žele s njime povezati i u virtualnom prostoru. Zašto bi povezanost u virtualnom svijetu bila drukčija od povezanosti djeteta i učitelja u realnom svijetu?
 

Neki roditelji, osobito oni koji nemaju Facebook profil i nisu upoznati s funkcioniranjem ovakvih mreža, možda će se osjećati ugodnije znajući da ipak postoji netko odrasli i odgovoran tko može provjeriti što njegovo dijete radi na Facebooku.

No ono što treba imati na umu je da djeca većinom ne shvaćaju da je pojam privatnosti na Internetu zapravo jedan veliki mit. Isto tako, ona osjećaju neizmjernu hrabrost i slobodu kada objavljuju informacije i komentare o sebi, drugima, o prijateljima i obitelji. Tako se može dogoditi da učiteljica na Facebooku sazna nešto što možda nije trebala, što ju dovodi u nezavidan položaj u kojem će se pitati - reagirati ili ne, prijaviti ili ne, kazati roditeljima ili šutjeti?

Moralna obaveza svake odrasle osobe je reagirati ukoliko smatra da se dijete dovodi ili je dovedeno u opasnu situaciju. Stoga bi se učitelji mogli naći u situaciji kada će se zapitati imaju li, kao virtualni i stvarni prijatelji djece te njihovi odgajatelji, moralnu, etičku i pravnu obavezu intervenirati? Ovdje se ne radi samo o pitanju povrede privatnosti, već i o pitanju povjerenja, odgovornosti i savjesti.

Mnogi pedagozi i psiholozi slažu se da učitelji i roditelji trebaju komunicirati s djecom na njihovom terenu kako bi uspostavili potrebnu bliskost i otvorili sve kanale komuniciranja. No u slučaju Facebooka i sličnih stranica, možda je pametnije taj kanal uopće ne otvarati. Unutar škole postoji vrlo dobra baza za komunikaciju na relaciji učenik-učitelj, kao što je elektronička pošta putem koje se mogu riješiti sva pitanja i problemi vezani uz odgoj i obrazovanje.

Druženje i komuniciranje djece izvan nastavnih sati s učiteljima u virtualnom prostoru, primjerice u večernjim satima kada su na Facebooku, učiteljima je zasigurno jednako neprihvatljivo kao i da se događa u realnom prostoru.

Granica se treba negdje povući. Učitelji i učenici trebaju biti prijatelji, ali i jedni i drugi također trebaju svoju privatnost, kako u stvarnom tako i u virtualnom svijetu. Ono što i jedni i drugi rade nakon nastave spada u domenu privatnog života, pa je možda najbolje da tako bude i u praksi.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju