preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280665
Ovaj mjesec: 4049
Ovaj tjedan: 703
Danas: 47
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Facebook škole
Facebook
Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Iz programa HRT-a
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dokumentarni film
Autor: Jelena Baličević, 2. 12. 2019.

U programskom sadržaju medijske kulture za osmi razred ističe se dokumentarni film. Kako učenici svoje slobodno vrijeme često provode gledajući različite vrste filmova, ispunjavali su anketu o učestalosti i razlozima gledanja ponajviše dokumentarnih filmova. Nakon provedene ankete može se vidjeti kako najviše prostora daju igranome filmu, a najčešći je razlog gledanja dokumentarnoga filma da nešto novo nauče. Dokumentarni bi film trebao biti više zastupljen i u ostalim predmetima jer putem osjetila vida i sluha mogu doživjeti i lakše zapamtiti sadržaje predmeta.


Dokumentarni se film tematski i sadržajno oslanja na događaje u zbilji. Za razliku od igranoga filma, dokumentarni film ne obilježava izmišljeni, namješteni i pripremljeni događaj, već stvarni ljudi u stvarnome prostoru, u životnim situacijama. O pitanju realističnosti u dokumentarnome filmu moglo bi se raspravljati. Naime, redatelj dokumentarnoga filma bira i određuje što će se i kako vidjeti u pojedinome kadru te na taj način bira prizore koje pronalazi u stvarnosti, stoga dokumentarni film nije mehanička reprodukcija zbilje što je važno napomenuti učenicima.

Vrste dokumentarnoga filma ovise o temi i namjeri, a dijele se na činjenični film (prikazivanje događaja, reportaže, odnosno nadogradnja snimanoga događaja), namjenski film (obrazovni film), popularno-znanstveni film, promidžbeni film (od političke propagande do reklamnih filmova) i antropološki film (život pojedinca, sredine).

Anketu su ispunjavali učenici 8. b i 8. c razreda prije obrade dokumentarnoga filma na satu tako da tada učenici nisu bili upoznati s vrstama dokumentarnoga filma. Zadatak nakon obrade bio je pogledati jedan dokumentarni film određene vrste kod kuće te ga prikazati ostalim učenicima vodeći se sljedećim natuknicama: vrsta dokumentarnoga filma, naziv, vrijeme prikazivanja, tema, zapisati jednu činjenicu koja im je poznata od prije i jedna koju su prvi put čuli gledajući film.

Nadamo se da se odnos prema dokumentarnome filmu promijenio nakon obrade i individualnoga zadatka.

Anketa je bila anonimna, učenici su trebali poredati koje filmske rodove najviše vole gledati te koliko često i zašto gledaju pojedine vrste dokumentarnih filmova.

Obrazac ankete koju su učenici ispunjavali:

ANKETA: DOKUMENTARNI FILM

1. Spol         M              Ž

2. Poredaj filmske rodove prema svojem zanimanju i to tako da na prazne crte ispred svakoga istaknutog filmskog roda napišeš redni broj 1., 2. ili 3., pri čemu redni broj 1. označuje najveće zanimanje, 2. manje zanimanje i redni broj 3. najmanje zanimanje.

_____animirani film              ______igrani film                    ______ dokumentarni film

3. Kvačicom označi istinitu tvrdnju.

Volim gledati

nikada

ponekad

uvijek

obrazloženje

Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj)

 

 

 

 

Namjenski dokumentarni film (obrazovni)

 

 

 

 

Popularno-znanstveni dokumentarni film

 

 

 

 

Promidžbeni dokumentrani film (reklamni)

 

 

 

 

Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine)

 

 

 

 

Anketu je ispunilo 17 učenica i 20 učenika, a vidljivo je kako nema nekih većih odstupanja mišljenja u spolu ispitanika.

 Poredak filmskih rodova prema zanimanju donio je rezultat da većina učenika i učenica stavljaju igrani film na prvo mjesto (10 učenica i 13 učenika), na drugo mjesto animirani film (12 učenica i 9 učenika), a na treće mjesto dokumentarni film (12 učenica (isti broj kao za animirani film) i 13 učenika).

učenice

  1. mjesto
  1. mjesto
  1. mjesto

animirani film

4

12

1

igrani film

10

3

4

dokumentarni film

3

2

12

učenici

 

 

 

animirani film

5

9

6

igrani film

13

6

1

dokumentarni film

2

5

13

 

Iako učenici dokumentarni film rijetko gledaju i tek ih njih petero stavljaju na prvo mjesto, u sljedećoj je tablici vidljivo da ipak neke vrste dokumentarnoga filma ponekad ili uvijek gledaju.

Učenice

 

Volim gledati

nikada

ponekad

uvijek

Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj)

7

9

1

Namjenski dokumentarni film (obrazovni)

9

5

3

Popularno-znanstveni dokumentarni film

8

8

1

Promidžbeni dokumentrani film (reklamni)

11

6

0

Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine)

6

10

1

         

 

Učenici

 

Volim gledati

nikada

ponekad

uvijek

Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj)

9

8

3

Namjenski dokumentarni film (obrazovni)

10

10

0

Popularno-znanstveni dokumentarni film

8

10

2

Promidžbeni dokumentrani film (reklamni)

10

9

1

Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine)

6

12

2

Obrazloženja su kod većine slična pa će biti ispisana za odgovore nikada, ponekad i uvijek, ali ne i po vrstama dokumetarnoga filma.

NIKADA

„Ne zanima me.“ „Nije mi zabavno.“ „Previše su komplicirani.“ „Dosadni su i ne zanimaju me. Dosta mi je škole.“ „Ne volim obrazovne filmove.“ „Ne da mi se gledati.“

PONEKAD

„Nekada se u filmu spominje nešto što smo obrađivali u školi.“ „Zanimaju me životne priče drugih ljudi.“ „Pomalo je zanimljivo.“ „Nekada su zabavni i shvatim ih.“ „Naučim nove zanimljivosti koje mi mogu poslužiti u životu.“ „Gledam ponekad ako je potrebno.“ „Zato što mi se sviđa i naučim nešto.“ „Zato što ne gledam često televizijski program.“ „Gledam da ubijem dosadu.“ „To mi je donekle zanimljivo.“ „Ovisi o čemu je.“

 

UVIJEK

„Jako mi je zanimljivo.“ „Volim gledati jer volim povijest.“ „Volim gledati o životima drugih ljudi.“

 

Kako učenici budu rasli i izgrađivali se u odgovorne osobe (nadamo se željne znanja) sigurno će se mijenjati i njihovo zanimanje za određene vrste dokumentarnih filmova.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju