preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1284410
Ovaj mjesec: 3464
Ovaj tjedan: 689
Danas: 171
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Iz programa HRT-a
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako zaboravljamo?
Autor: Marija Barukčić, 2. 11. 2012.

 

Zaboravljanje je jedan od kognitivnih fenomena koji je oduvijek budio čovjekovo zanimanje, kroz cjelokupnu povijest čovječanstva.


 

Zatvorite oči i pokušajte se sjetiti svega što ste vidjeli - svih ljudi, svih kuća, svih ulica, svih stvari koje ste ikad vidjeli i svih riječi i brojeva koje ste ikad naučili. Izgleda da nema kraja.

Zaboravljanje je suprotan proces od pamćenja i ogleda se u nemogućnosti reprodukcije i retencije učenog sadržaja. Zaboravljanjem nastaju promjene nastale učenjem. Potpunog zaboravljanja nema, jer je sadržaj koji smo učili ostavio izvjesni fiziološki trag u moždanim strukturama, pa se u određenim uvjetima može pobuditi.

U ljudskom mozgu postoji centar za pamćenje, gdje su milijuni pojmova smješteni u "skladište", isto tako uredno kao u dobroj knjižici. Još se ne zna kako se zbiva ovo čudo slaganja i smještanja u registar, ali zna se da se to zbiva na jedan točno određeni način, ovisno o predmetu.

Pošto su pojmovi svrstani u određeni red, moguće je da jedan dio "skladišta" bude oštećen ili uništen, a da drugi dijelovi ostanu netaknuti. Na primjer, poslije povrede mozga ili krvarenja u mozgu može biti uništen dio "skladišta" za pamćenje samo određenih pojmova. Čovjek može "zaboraviti" kako da upotrebljava riječi, ali se još uvijek zna koristiti brojevima.

Ponekad ljudi gube sposobnost vidnog prepoznavanja zato što su stari ili zbog neke povrede koja im ne dopušta da prepoznaju predmete koje gledaju. Mogu gledati loptu, a da ne znaju što je to. Ali, ako je dodirnu, u stanju su je prepoznati zato što prepoznavanje stvari opipavanjem ne ovisi o "skladištu" za vidno pamćenje.

Ljudski mozak ima i jedan centar za pamćenje zvukova. Tu su uskladišteni zvuci koje pamtimo, kao u golemoj diskoteci u kojoj se čuvaju gramofonske ploče.

Najčešće se misli kako je zaboravljanje uzrokovano vremenom, što najviše dolazi do izražaja u poznatoj narodnoj poslovici "Vrijeme liječi sve rane". Mnoga psihologijska istraživanja, međutim, dokazuju upravo baš suprotno.

Kako spriječiti zaboravljanje?

1.      Nastojati zapamtiti – usmjerenost i koncentracija na to što se uči ili zbiva, namjera da se zapamti na dulji rok, pozitivno djeluju na zapamćivanje.

2.      Dobro naučena građa otpornija je na zaboravljanje  –  prenaučiti ili ponoviti naučeno.

3.      Aktivno reagirati - pamtimo svoje reakcije na događaj, nastojati  višestruko reagirati - formulirati svojim riječima, zapisati, razmišljati.

4.      Tražiti značenje materijala -  povezati s poznatim, postavljati pitanja sam sebi, razmisliti kako bi to rastumačili nekom drugom.

5.      Verbalizirati naglas - jedno glasno ponavljanje poboljšava zapamćivanje čak do 25%.

6.      Rasporediti ponavljanje u vremenu sukladno  krivulji zaboravljanja.

Čovjek može i potpuno izgubiti pamćenje, što se naziva amnezija.

Alzheimerova bolest, neizlječivi progresivni poremećaj pamćenja.



Izvor: http://www.skole.hr/veliki-odmor/zanimljivosti?news_id=7731


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju